självförtroende

självförtroende är ingenting man föds med eller som man har som bagade
med sig hela tiden, det går upp och det går ner, men andra människor kan rubba
ens självförtroende så otroligt hårt på bara ord och sätt
att vara, mitt är på bottensbotten just nu..

jag känner sån otrolig press överallt, handbollen,skolan,hemma allt!
jag kan inte slappna av någonstans och bara vara jag.. för det duger inte.
Jag måste prestera till en viss nivå för att vara bra nog att spela med dom bästa,
jag måste vara tillräckligt bra i skolan och få tillräckligt bra resultat i skolan för att
mina föräldrar ska vara nöjda, och jag måste ta viss skit hemma för jag är äldst.
Då är det så och jag måste vara på ett speciellt sätt för att duga känns det som,
varför räcker det inte och vara jag? och varför duger inte jag som person?
alltid någonting att gnabba på, och störa sig på och allt..

Jag orkar inte ändra mig för folk hela tiden, kan dom inte bara ta mig som jag är?
jag kan inte ändra mig, jag kan inte göra mig till någon annan, jag kan anstränga
mig och så, men man behöver höra lite positiva ord emellanåt.
Så man har glöden att fortsätta kämpa.

Det var allt för mig, tack och hej.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback